Stand-up teatrijuht ja produtsent Karl Kermes: Produtsendiks olemine on rütm, milles ma hingan

Vaatamata keerulistele aegadele on pika töökogemusega produtsent Karl Kermes üks õnnelikest, kellel pole töö otsa lõppenud ning projekte, millega tegeleda on väga palju.

Karli tunneme peamiselt stand-upide ja komöödiasarjade produtsendina ning pärast teatrite sulgemist ka üha enam teleprojektidest. Uurisime produtsendilt, kuidas möödunud aasta Eesti filmimaastikul läinud on, kuidas Vormsil mesilased elavad ning mismoodi ta töörutiinist puhkab. 

Fookus teleprojektidel

Teatrite sulgemise tõttu on Karli fookus sel aastal teleprojektidel ning üheks suuremaks neist on “Alo” 2.hooaja produtseerimine. “Praegu tegelemegi veel viimaste “Alo” osade montaažiga ning teeme lõppviimistlust.

Hetkel saab Elisa Huubist vaadata esimest viite osa ning alates sügisest ka nendele järgnevat viite osa,” räägib Karl. Lisaks sellele on produtsendil käsil ka juba uue seriaali kirjutamine, mille kohta ta jagab täpsemat infot siis kui on õigem aeg. “Praegu oleme jõudnud esimese episoodiga esimeste mustanditeni ning kavatseme seda suve jooksul palju edasi arendada,” tekitab Karl põnevust. 

Suur teatriigatsus

Väga oluliseks osaks Karli elust on muidugi teater, sest alates 2009.aastast on ta pidanud teatriprodutsendi ametit. Nüüdseks on Kermes juba viimased 7 aastat tegutsenud kaubamärgi alt nimega Point.

“Enne eriolukorra algust etendus meil “Tõnis Niinemetsa Grow-up komöödia The Kid” ningl 2020.aasta sügisel tulime Kristjan Lüüsiga välja etendusega “Olla või ohkida”. Kuna sügisel oli siiski inimeste võimalus ja valmisolek teatrisaalidesse tulla väga väike, siis me täna ootame ja vaatame, kuhu see kõik pöördub,” kirjeldab Karl praegust olukorda. Erinevad videosilla lahendused, mis aasta jooksul populaarsust kogunud on, ei anna tema sõnul kahjuks nii hästi edasi emotsiooni, mida publikuni viia tahetakse.

“Veebivahendusel antavaid etendusi on ka iseenesest tore teha, aga see pole päris see, sest lavalt visatakse publiku poole üks kogus teatud energiat ja publik lükkab selle tagasi ning sellest hakkab üks ping-pong. Igatsus on ikkagi selle järele, et saalis on 1000 inimest või rohkem ning nad naeravad ja lähevad sealt ära laetuna,” põhjendab Karl. 

Koroona tõstis kulutusi

Koroona tõi endaga filmiproduktsioonis kaasa olulisi muudatusi nii muretsemise kui kulude mõttes. “Eks ta muidugi annab ühe fookuse lisaks ja produktsioonile tekitab ka ühe kulu juurde. Igasugused maskid ja koroonatestid, mida varem ei ole ju kunagi eelarvete ridades olnud, siis nüüd on,” räägib produtsent. Ka “Alo” 2.hooaja filmimisel tuli käiku võtta kõik ettevaatusabinõud, et viiruse levikut tõkestada.

“Meie võtteid koroona väga ei mõjutanud ja saime teha nii nagu planeerisime, võib-olla me planeerisime natuke ettevaatlikumalt ja mõtlesime rohkem läbi,” räägib Kermes. Kogu tiimi panustamine ja ettevaatlikkus kandis õnneks vilja ja keegi haigeks ei jäänud.

“Muidugi oli kogu protsessis eripärasusi, näiteks kasutasime kogu aeg kiirteste, et kui näitlejad tulid eri suundadest, siis enne startimist tehti testid ära. Kasutasime meeskonna jaoks võtteplatsil ka maske ja katsusime silmas pidada 2+2 reeglit. Samuti hajutasime meeskonnaliikmeid ja rentisime grimmibussi, et ei peaks liiga palju koos olema,” kirjeldab Karl.  

Magus hobi

Karl on produtsent olnud juba 12 aastat ning on tänulik nende projektide ja inimeste eest, kellega on saanud koos töötada. Ta naudib oma tööd ning oskab elada nii, et töö, hobid ja eraelu on omavahel mõnusas sümbioosis.

“Produtsendiks olemine on selline rütm, milles ma hingan. Ma ei võta seda kui tööd, vaid see on elustiil või asjadele lähenemine,” lisab Kermes. Karlil on lisaks produtsenditööle huvitav hobi, mis nüüdseks on kasvanud justkui üheks kõrvaltööks.

“Mul on maakoht Vormsi saarel ning ma tükk aega mõtlesin, mida seal ette võtta ning lõpuks rajasin sinna mesindustalu. Lisaks teatri-ja teleprodutseerimisele produtseerin seega  ka mett suhteliselt suures mahus,” muigab Kermes. Mesindus on tema sõnul hea vaheldus produtsenditööle. Karl hindab looduses viibitud aega, värsket õhku ning mõnusat füüsilist koormust, mis selle hobiga kaasnevad.

“Mesindamisel on pikad 12-13-tunnised päevad, kuid sinna vahele leian igas kuus vähemalt ühe pika nädalavahetuse, kus ma olen oma perega ning katsun mitte midagi teha – alati see ei õnnestu, aga vahel õnnestub!” nendib Karl. 

Produtsenditöö kui kestvusala

Suure kogemustepagasiga Karl võrdleb pikkade päevadega produtsenditööd kestvusalade ja enduurospordiga. 

“Kindlasti peab olema võimet pühenduda ning samuti peab olema töövõimet üle tavapärase ootuse – ka siis kui oled väsinud,” räägib Karl.

“Selles töös ei ole võimalik katkestada, sest kui sa katkestad, siis katkeb ka kõik muu. Vastutus on selles osas päris suur. Kuna korraga on palju fookuseid, siis on oluline struktuurne mõtlemine, töövõime ja veelkord töövõime,” kirjeldab Karl. Samuti tuleb produtsenditöös tihti tegeleda ootamatustega ning olla kiire reageerimisega. Näiteks “Alo” 2.hooaja filmimisel rebis tuul järsult lahti asula liiklusmärgi, mis oli paigaldatud võtte jaoks uude kohta.

“Tuul lennutas selle meeskonnaliikme pihta ning meil tuli kutsuda talle kiirabi ja viimaseks võttepäevaks asendaja leida. Kokkuvõttes läks hästi, meeskonnaliikme haav paranes ning kõik lahenes kenasti,” räägib produtsent. 

Hullumeelne “Alo”

Karli praegu töös olevas uues “Alo” hooajas on oodata palju uut ja põnevat. Ta on väga tänulik oma meeskonnale, kes sarja valmimisse nii palju panustasid.

“Alo puhul on minu meelest hästi oluline see, et idee võib tulla produtsendilt, aga kui see haakub ülejäänud seltskonnaga ja näitlejatega, siis võetakse arvesse kõikide seisukohti, loomet, ideid ja nalju. Kui pall läheb veerema, siis produtsendina sa pead andma võimaluse sellel pallil veereda ja sina pead kogu aeg looma võimaluse, et meeskonnaliikmed saaksid panustada. See on produtsendi peamine ülesanne – luua seda keskkonda ja olla  ülejäänud jõugu teenistuses. Mulle see väga meeldib ja sobib,” mõtiskleb Karl.

Mehe sõnul tuuakse üheskoos taas eesti telekanalitesse midagi täiesti teistsugust, väga naljakat ning jaburat. “Need 10 episoodi tulid parajalt hullumeelsed. Meil on seal uus tegelane Ahti, kes korraldab esimeses viies episoodis kogu ettevõttes totaalse segaduse ja korraliku rahalise kahju. Ilmub välja Kerdu laste isa ning see on Alole meeletu pinge. Arenguid on palju ning 10.episood kulmineerub väga toreda ja õnneliku peoga,” lisab Karl. 

“Alo” teise hooaja esimest viite episoodi on võimalik eksklusiivselt vaadata juba praegu voogedastusplatvormil Elisa Huub ning järgmised viis ilmuvad juba eesootaval sügisel. Sarja teises hooajas astuvad üles Tõnis Niinemets, Priit ja Märt Pius, Reimo Sagor, Liis Lass, Saara Nüganen, Uku Uusberg, Priit Võigemast, Külliki Saldre jpt. Sarja režissöör on tunnustatud lavastaja Mikk Jürjens ning produtsent Karl Kermes.

See on Elisa poolt kureeritud ja toimetatud blogi, mis tutvustab firma põnevamaid sündmusi, persoone ja tehnoloogiaid.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.