Laser

Mihhail Kõlvart: “Mõtlen linnas piirkiiruse alandamisele 40 km/h peale”

Mihhail Kõlvarti autovaimustus ajas Marii Karelli lausa pabereid puruks rebima.

Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart lubas eilses “Laseris”, et mõtleb Tallinnas piirkiiruse alandamise peale. Kuid tegelikult sellest inimväärseks linnaks ei piisa. Toome siin välja viis asja, mida Mihhail Kõlvart kohe ära tegema peaks.

Piirkiiruseks 30 km/h!

Kõlvart, mõtlemisest üksi on vähe. Sellise tihedusega linnas nagu Tallinn, oleks täitsa normaalne kehtestada südalinnas sõidukitele liikumiskiirus 30km/h. Just 30 puhul on autodevool sujuv ning tulemuseks  kõige kõrgem läbilaskvus ning  puhtam linnaõhk. Heaks näiteks on naaberlinnad Stockholmi ja Helsinki kesklinn, kus autod probleemideta 30 km/h vuravad.

Rohkem rattateid!

Mida rohkem linnas jalgrattaga liigutakse, seda suurem on positiivne mõju linna elukvaliteedile ja keskkonnale. Panustades korralikele kergliiklusteedele, saame linnaõhu puhtamaks ja suure hulga inimesi õnnelikuks ühe ja sama hoobiga. Just autoliikluse piiramine ja massiline rattateede ehitamine 1979. aastal tegi Amsterdamist sellise elamisväärse linna nagu see on täna.

Ruumi kõndimiseks!

Jala käimine on palju enamat kui lihtsalt transpordiliik. Jalakäija saab igal hetkel vabalt peatuda, kiirendada või aeglustada või otsustada teha midagi muud, näiteks seista, istuda, joosta, tantsida või minna hoopis lihtsalt kohvikusse kohvile.

Kõlvart, arvestage linna planeerimisel kõigiga. Ka kaheaastane tahab Tallinnas liikuda nii, et ta kohe auto alla ei jääks. 

Linn mugavaks! 

Kui inimene end kodus mugavalt ei tunne, on kohe aru saada, et miskit on valesti. Sama on ka linnadega. Linnaruumi tuleb luua soodsad tingimused käimiseks, seismiseks, istumiseks, kuulamiseks ja rääkimiseks. Nii on näiteks Kaunases loodud suur ja massiivne peatänav, mis mõeldud vaid jalakäijatele. 

Ühistransport heaks!

Pahatihti on bussile jõudmine tehtud jalakäija jaoks võimalikult ebamugavaks. Kui linnulennult võib peatuseni olla 5 minutit, siis metallaiad, fooritsüklid ja ülekäigurajade askohad võivad selle teekonna kuni kolmekordistada. Lisaks tuleb Tallinnas pea alati ühelt bussilt teisele hüpata. Inimesed tegelikult tahavad ühistransporti kasutada. Kõlvart, tehke see neile lihtsalt mugavaks!

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.