Laser

Paagitäie kütuse hinnavahe Lätiga tõuseb 20 euroni

Kas B7 tekitab kütuseralli? Aeg näitab.

Tänavune kevadel kohustas Euroopa Liit tanklaid üle minema biolisandiga kütusele. Kuivõrd biolisand on kallim kui tavaline mootorikütus, oli kohe ees ka hinnatõus. Võiks ju arvata, et pole hullu, elasime üle, aga tegelikult on biokütusega seotud suurem hinnatõus ilmselt alles ees.

Emaspäevases “Laseris” kinnitas Circle K mootorikütuste müügidirektor Raimo Vahtrik, et uus hinnatõus tuleb juba esimeste külmakraadidega, mil tanklad peavad loobuma odavast biolisandist ja hakkama diislisse lisama kallimat, teise põlvkonna biolisandit. Põhjus lihtne – odavam lisand pole lihtsalt külmakindel.

Teine hinnatõus, mis endaga ka kütuseralli kaasa toob, ootab meid aga uuel aastal, mil kallimat biolisandit tuleb Eestis diislile veelgi rohkem lisada. Läti tõlgendas Euroopa Liidu nõudeid teisiti ja sealsed tanklad seda tegema ei pea.

“Järgmisel aastal on see 10-15% lisamist, mis tähendab seda, et hind peaks tõusma 10-15 senti liitri kohta,” sõnas Vahtrik.

“Hinnavahe käriseb kuskil 30-sendini,” usub Vahtrik, et kütuseralli Lätti on uuest aastast reaalsus.

Keskmise kütusepaagi pealt teeb see ligi 20 eurot hinnaerinevust. Nii hakkab Lätis tankimas käimine end varsti ära tasuma isegi Pärnus elades. Kui panna lõunanaabrite juures külas käies pagasiruumi lisaks õllekastidele ka paar kanistrit kütusega, tuleb võit veelgi suurem.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.