Eesti suurima “CS:GO” turniiri korraldaja: palka ei maksta, teen seda soovist Eesti e-sporti panustada
Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Rasmus Rüngenen on Tallinna Tehnikaülikooli tudeng, kes on seadnud endale eesmärgiks Eesti e-spordi skeene arendamise. Tema juhtimise all korraldatakse vabariigi ühte suurimat ja pikima ajalooga virtuaalspordi ürituste sarja TalTech e-Sport.
Hetkel valmistub Rasmus 19.-21. aprillil toimuvaks “CS:GO” turniiriks, millest võtab osa 32 meeskonda nii kodust kui ka piiri tagant.
Uurisime Rasmuselt, kuidas kevadise turniiri ettevalmistused edenevad ja mida peab ühe ühe virtuaalspordi turniiri korraldamisel silmas pidama.
Korraldada 32 tiimi jaoks “CS:GO” turniiri on suur ettevõtmine. Kui suur on turniiri eelarve? Kas raha tuleb Tallinna Tehnikaülikoolilt ja sponsoritelt või panustate ka oma vahenditega?
Turniiri eelarvet ma kahjuks avalikustada ei tohi. Küll aga võin mainida, et raha selle ürituse korraldamiseks tuleb TalTechi Üliõpilasesinduselt, IT-teaduskonna üliõpilaskogult ja IT-teaduskonnalt.
Lisaks oleme varasemalt saanud sponsoritelt nii rahalist tuge kui ka head-paremat kraami, mida välja jagada või auhindadeks anda.
Mina oma korraldatud ürituste alla ei ole enda raha küll panustanud ja pole kuulnud, et keegi teine ka seda teinud oleks. Kuna meil ülikoolis on väga head võimalused selliste ürituste korraldamiseks, siis tuleb osata ainult küsida.
Kas saate turniiri korraldamise eest palka?’
Mina isiklikult ega korraldusmeeskond ei saa turniiri ega ürituse korraldamise eest palka. Teen seda täiesti puhtalt enda soovist panustada Eesti e-sporti.
Turniiri osalustasud on üsna kõrged. VIP pileti hind tiimi kohta on 200 eurot, tavapilet maksab 100 eurot. Kuhu osalustasude müügist ja piletitulust teenitud raha läheb?
Turniiri osalustasud on tänavu kohandatud vastavalt auhinnafondile. Võin julgelt väita, et enamus piletitulust läheb otse auhinnafondi ning me loodame saada kõik kohad täis, et ka see fond täituks.
Meie auhinnafondi suuruseks on 2000 eurot ja esimesele kohale tulev meeskond võidab 1000 eurot.
Mingi osa piletitulust läheb muidugi korraldusliku poole peale ka. Igal aastal on vaja moderniseerida infrastruktuuri, näiteks pikendusjuhtmeid uuendada ja LAN-kaableid parandada.
Järgmine suur “CS:GO” turniir toimub 19.-21. aprillil. Kuidas ettevalmistused kulgevad?
Tänavu on meil tõesti kavas peamise võistlusena korraldada “CS:GO” turniir. Hetkel töötame selle nimel, et saaksime ürituse teha kõigile võimalikult meelelahutuslikuks ja pakkuda ka lisaturniire.
Üleüldiselt sujub korraldamine hästi, tegeleme järjest oma kava elluviimisega ja üritame tuua mänguriteni ühe tõsiselt hea ürituse.
Kui suurt huvi on mängijad turniiri vastu üles näidanud?
Huvi on üles näidatud küll. VIP piletid oleme tänase seisuga välja müünud ning oleme ligi meelitanud ka meeskondi väljastpoolt Eestit.
Üleüldiselt peame küll tõdema, et massilist tormijooksu piletitele pole olnud. Oleme endale selle lahti mõtestanud sellisel viisil, et paljud meeskonnad ei julge varakult piletit osta, sest tavaliselt alati peale ostu meeskonnaliikmed veel vahetuvad.
Jääme ootame turniirile eelnevat viimast paari nädalat, siis hakkavad meeskonnad ka usinamalt pileteid ostma.
Kui vara sellise turniiri korraldamine algab ja kuidas see täpsemalt toimub?
Kontrollisin meie koosoleku protokollidest, et tänavuse ürituse esimene koosolek toimus tegelikult juba 25. oktoobril. Tõsist tööd alustasime jaanuari teises pooles peale ülikooli eksamisessi, siis tegime kiired ettevalmistused turniiri väljakuulutamiseks.
Ruumi tehakse ka fännidele ja pealtvaatajatele.Foto: Polina Rubtsova
Korralduse poole pealt üks tähtsamaid asju on kindlasti turniiri põhimängu valimine. Võin öelda, et kaalusime ka teisi mänge peale “CS:GO”, kuid otsustasime jääda ikkagi selle tavaks kujunenud mängu juurde. Tervet ürituse korraldamise protsessi on raske lühidalt kokku võtta, selleks oleks vaja juba eraldi pikka artiklit.
Mis on sellise turniiri korraldamise juures kõige keerulisem?
Ei oskagi seda kohe välja tuua. Eks neid keerulisi aspekte on mitmeid. Esiteks on kindlasti väga suur logistiline töö laudade leidmine TalTechist, sest me võtame kõik lauad klassiruumidest. Nende otsimine ja broneerimine on tõsine töö.
Teiseks on keeruline kindlasti mängijate kohale kutsumine. Täna on meeskondi pigem raske kohale meelitada. Selle peamiseks põhjuseks on Eesti aina arenev võrgutaristu ja ka online-turniiride levik.
Kui palju inimesi turniiri korraldada aitab?
Raske on öelda täpset arvu palju inimesi aitab üritust korraldada. Üleüldiselt võiksin öelda, et kokku on meid umbes 25 inimest. Meil on tänaseks meeskonna nii tudengeid kui ka vilistlasi ning koolist väljaspoolt appi tulnud inimesi.
Kindlasti tasub seda meeles pidada, et kohapeal üritust ülesse seadmas on meid rohkem. 200 lauda TalTechi aulasse iseenesest ei teki ning selleks on mul eraldi inimene meeskonnas, kes koordineerib vabatahtlikke.
Kas soovijad saavad veel korraldustiimiga liituda?
Üldiselt me oleme leidnud korraldustiimi liikmeid omade inimeste seast. Peamiselt selle põhjusega, et meil on kindlad rollid aastatega välja kujunenud.
Päevad on pikad ja kohale tullakse oma söögi ja joogiga.Foto: Polina Rubtsova
Aga tegelikult on ka organisatoorse poole pealt raske leida järelkasvu, sest noored tudengid ei ole lihtsalt huvitatud LAN-ide korraldamisest.
Tänavu panime ülesse ka volunteer.e-sport.ee veebilehele “töökuulutused”, millele saime ka üllatavalt palju vastuseid. Hetkel käib usin töö telgitagustes selle nimel, et kõik sooviavaldused üle vaadata ning potentsiaalsetele kandidaatidele proovitööd välja saata.
Räägime natukene ajaloost. Millest TalTech e-Sport alguse sai ja kuidas on aja jooksul arenetud?
Aastate jooksul on toimunud Tallinna Tehnikaülikoolis regulaarselt e-spordi üritusi, ehk maakeeli võrgupidusid. Kõige esimene toimus 2007. aastal ja siis oli külastajate arv kümne- kahekümne ringis. Tänaseks päevaks on võrgupeo suurus kasvanud juba kuni kolmesaja külastajani.
Kui külastajate arv hakkas tõusma, hakkasime e-spordi üritusi korraldama kuni 3 korda aastas, et pakkuda Eesti e-spordi kogukonnale erinevaid turniire. Populaarsemateks mängudeks on kujunenud “CS:GO”, “League of Legends” ja “Dota 2”.
Tänaseks korraldame ainult ühte üritust. Noorte seas ei ole enam nii suurt huvi võrgupidude vastu, kuna varem tuldi kohale juba sellepärast, et võrguühendus oli hea, mis täna on igal noorel juba kodus olemas.
Tänase seisuga oleme otsustanud pigem panna rõhku sügisese e-spordi ürituse asemel väiksemale üritusele nimega Gaming Weekend, mis on suunatud TalTechi tudengitele.
Kevadine e-sport on erinevalt sügisesest olnud alati suurem ja avatud kõigile soovijatele, olgu nad siis TalTechi tudengid, pühapäevamängijad Lõuna-Eestist või sootuks välismaalt.