Suur lugu

“Horizon Zero Dawni” arvutiversioon muudab kauni mängu veel ilusamaks

"Horizon Zero Dawn" tuleb arvutile 7. augustil.Foto: Guerilla Games

Kui “Horizon Zero Dawn” PlayStation 4 peal 2017. aastal ilmus, võitis see kiiresti mängurite südamed. See oli päris suur saavutus – samal ajal ilmus ka “The Legend of Zelda: Breath of the Wild”, mis müüs enam kui 20 miljoni koopiat. Sellele vaatamata kujunes Guerrilla Gamesi kentsaka nimega mäng PlayStation 4 peal suureks hitiks.

“Horizon Zero Dawn” ja selle hiljem ilmunud laiendus “The Frozen Wilds” näitasid, milleks on PlayStation 4 võimeline ja seda suuresti tänu “Killzone’i” seeria loojate Guerrilla Gamesi oskusele muuta “Killzone Shadow Falli” jaoks loodud Decima mängumootor ideaalseks vahendiks, mille abil luua teistsugune ja värskete ideedega avatud maailmaga postapokalüptilise tulevikunägemusega seiklusmäng.

Selle koha pealt on “Horizon Zero Dawn” ja tänavune PS4 hittmäng “Ghost of Tsushima” väga sarnased – mõlemad on kaunid, pigistavad konsoolist välja absoluutselt kõik ning kasutavad nähtud-tehtud ja ammu läbi proovitud avatud maailmaga rollimängude elemente piisavalt uues valguses, et juba tuttavad lahendused muutuvad taas värskeks.

Tehniline hüpe

Aloy seiklused nägid juba üle 3 aasta eest PlayStation 4 peal fantastilised välja ning reedel, 7. augustil ilmuv arvutiversioon muudab mänguelamuse veel ilusamaks, funktsionaalsemaks ja avatumaks.

“Horizon Zero Dawn” ilmub arvutile huvitaval ajal, sest 14. juulil tuli arvutile ka eelmise aasta novembris PlayStation 4 eksklusiivmänguna alustanud “Death Stranding”, mille aluseks on sarnaselt “Horizonile” samuti Guerrilla Gamesi Decima mootor. 

Need mängud on küll täiesti erinevad, aga ometi saab nende arvutiversioone võrrelda, kuigi Hideo Kojima nägemus avatud maailmast on tühjem ja vähem detailsem kui värvidest, liikuvatest elementidest ja miljonitest detailidest pungil “Horizon Zero Dawn“.

“Horizon Zero Dawn” arvutil on tõeline visuaalne maiuspala.Foto: Guerilla Games

Kuid asi pole ainult graafikas, mis on kaunis nii arvutil kui ka konsoolil, vaid arvutiversiooni pakutavas vabaduses ja funktsionaalsuses, mistõttu arvutil mängimine muudab mõlemad mängud suuremaks, avatumaks ja paremini tajutavaks.

Kui “Death Stranding” jookseb arvutil suurema vaevata täiesti puhtalt, siis “Horizoniga” on asjad natuke teistmoodi, sest sõltuvalt arvuti võimsusest tuleb ideaalse vormi kätte saamiseks natuke vaeva näha. 

Funktsionaalsus

“Horizon Zero Dawni” arvutiversioon pakub mitmeid graafilisi kellasid ja vilesid nagu näiteks Ultra-Wide ekraanide tugi, avatud kaadrisagedus, võimalus kasutada klaviatuuri ja hiirt (ja ka pulti), Benchmark tööriista olemasolu, paremaid valgustus- ja peegelduslahendusi ning detailsemat floorat ja faunat. Kuid lisaks kõigele sellele on siin veel üks oluline uuendus, mis erineb täielikult sellest, kuidas tajusin “Horizonit” esimest korda 3 aasta eest. 

Arvutiversioonis on võimalik muuta vaatevälja suurust, milles pole iseenesest sugugi midagi uuenduslikku, aga kuna PlayStation 4 peal seda teha ei saanud, siis nüüd aitab see näida “Horizoni” robotloomadest vallutatud maailmal täiesti uuena.

“Horizon” arvutil pakub konsooliversioonist paremaid valguslahendusi.Foto: Guerilla Games

Mida see tähendab? Kui algupärases mängus oli vaateväli samuti täitsa korralik ning ei tekitanud mingeid probleeme, kuid laiem vaateväli liigutab Aloy ekraanist kaugemale. Lähedal asuva ümbruskonna jälgimiseks peab nüüd oluliselt vähemal määral kaamerat liigutama. Seda peab küll endiselt tegema, aga kõik on tänu laiale vaateväljale sujuvam ja koheselt tajutav. 

See tähendab, et mängu kaunis maailm näeb läbi minu 1080p kuvari tunduvalt paremin välja. Ka robotite küttimine, inimvastaste jahtimine ja nendega võitlemine ning üldiselt kogu hiilimissüsteem on muutunud tajutavalt funktsionaalsemaks.

Just see ongi see võtmesõna, millega ma “Horizon Zero Dawn” arvutiversiooni kirjeldaksin – funktsionaalsus. Selle saavutamisele aitab kaasa ka lahti lukustatud kaadrisagedus, mis tähendab, et nüüd saab 60+ kaadrisageduse abil tajuda maailma liikuvamana ja interaktiivsemana. Klaviatuuri ja hiire abil ronimine, maailma avastamine ja robotelukatega võitlemine on täpselt nii sujuv kui arvuti võimekus seda lubab. 

Graafika

“Horizon Zero Dawn” ja “Death Stranding” kasutavad mõlemad sama mootorit (kuigi mänge arendati väga erinevatel aegadel) ning mõlema mängu süsteeminõuded on samuti sarnased. 

Võimalusi mäng enda arvutile sobivaks kruttida on mitmeid.Foto: kaader mängust

Ometi töötab “Death Stranding” arvutil ilma ühegi suurema viperusteta sujuvalt, aga “Horizoni” erinevaid graafilisi sätteid proovides ja muidugi ka süsteeminõudeid jälgides on selge, et minu arvuti suurim probleem seisneb protsessoris. Kaadrisageduse aitas õnneks normi viia VSynci välja lülitamine. Kõik muu jätsin Ultra peale, kuigi see tõi kaasa mõne suurema lahingu ajal ajutise jõnksu, mis küll kiiresti kadus, aga andis tugevalt mõista, et “Horizoni” erinevaid graafikasätteid tasub tähele panna. 

Minu arvuti: 

  • CPU: Intel Core i5-4570 CPU @ 3.20GHz 
  • RAM: 12GB 
  • GPU: NVIDIA GeForce GTX 1070 Ti (8GB)

“Horizon Zero Dawni” miinimumnõuded:

  • CPU: Intel Core i5-2500K@3.3GHz või AMD FX 6300@3.5GHz
  • RAM: 8GB 
  • GPU: Nvidia GeForce GTX 780 (3 GB) või AMD Radeon R9 290 (4GB)

“Horizon Zero Dawni” soovituslikud nõuded:

  • CPU: Intel Core i7-4770K@3.5GHz või Ryzen 5 1500X@3.5GHz
  • RAM: 16GB 
  • GPU: Nvidia GeForce GTX 1060 (6 GB) või AMD Radeon RX 580 (8GB)

“Horizoni” graafilistest valikutest jääb kohe silma Original, mis justkui viitaks, et selle abil saab näha, milline nägi mäng välja 2017. aastal PlayStation 4 peal. Tegelikult on see lihtsalt Medium graafikasäte, mis on saanud uue nime. Favour Performance on “Horizoni” versioon kõige madalamast graafikasättest ehk Low, ning Favour Quality on siis tegelikult High

Viimasena pakutakse uhke nimega sätet Ultimate Quality, mis jäigi minu põhiliseks valikuks. Vsync sai küll välja lülitatud ning ka mõne teise valikuga natuke katsetatud, et mäng võimalikult puhtalt jookseks. Õnneks on olemas Benchmark tööriist, mis lubab kohe kõik sätted proovile panna ja mis veel parem – kohe on olemas ka sinu arvuti põhjal loodud sätted, mistõttu ei peagi menüüdes pikalt aega veetma. 

Vanad vead on ikka kohal

Juba see, et enne mängu käivitamist kulub üle 20 minuti arvuti riistavara tuvastamiseks näitab, et arvutiversiooniga on palju vaeva nähtud ning üle 3 aasta hiljem valminud port õigustab end kenasti ära. Küll aga on PS4 probleemid alles ka uuendatud versioonil – näoanimatsioonid ei lähe endiselt kokku häälnäitlemisega. 

Kõrvaltegelased ei ole sageli nii detailsed kui kesksed karakterid.Foto: kaader mängust

Kesksete tegelaste puhul see alati ei kehti, sest nemad on rohkem pildis ja nende kallal on nähtud rohkem vaeva. Samamoodi on mängus endiselt kohal graafiline probleem, kus erinevad elemendid (riiete narmad, objektid jne) sõidavad üksteisele sisse ja paistavad teineteisest läbi. Tervet mängu nullist arvuti jaoks uuesti üles ehitatud ei ole ja see polnud ka vajalik – kõige olulisemate kohtade kallal on vaeva nähtud ja tänu sellele mõjub “Horizon Zero Dawn” justkui täiesti uue mänguna. 

Et selles veenduda panin “Horizoni” arvutiversiooni kõrvale sama mängu jooksma ka PlayStation 4 peal. Pole midagi öelda – mõlemad on kaunid mängud, kuid arvuti teeb ikka konsoolile silmad ette. Arvutiversioon pakub ka rohkem võimalusi, et fantastilisest Decima mootorist viimast välja pigistada ja raalid kodus higistama panna. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.