Suur lugu

Kas Eesti uus mäng “Voidship: The Long Journey” tõuseb tähtedesse või kaob musta auku?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Lahingud näevad välja väga efektsed.

Reedel ilmunud Eesti mäng “Voidship: The Long Journey” tabab naelapea pihta sellega, et kosmosereisid on väga pikad. Erinevate tähesüsteemide vahel liikumine võtab aega aastakümneid ja sinu meeskonnaliikmed surevad vanadusse, ilma et sa saaksid midagi teha.

Kosmoselaeva majandamisel põhinevad seiklused mulle meeldivad ning “FTL: Faster Than Lightile” ja “Halcyon 6: Starbase Commanderile” olen kulutanud väga palju aega. “Voidship: The Long Journey” teeb väga paljusid asju õigesti, et samasuguseks ajaröövliks saada.

Tegu on juhuslikult genereeritud kosmoseseiklusega, milles peab majandama moodulitest koosnevat kosmoselaeva ja selle meeskonda.

DIY: tee enda kosmoselaev

Moodulid koosnevad peamiselt relvastusest ja mida rohkem on mooduleid, seda aeglasemaks laev muutub. Kiirust on aga võimalik lisada mootoritega, mis tähendab seda, et saad ise valida, millist tüüpi laevaga ja millise strateegiaga lahingusse lähed.

Sellest galaktikast liigud läbi ruttu, aga erinevate tähesüsteemide vahel hüppamine võtab aega aastakümneid.

Kas ehitad suure ja võimsa, ohtrate kaitserelvadega kosmosekindluse, või panustad kiirusesse, et vastaste tule eest eemale põigelda?

Kosmosekaarti sektorite kaupa avastades korjad ressursse, kohtud vaenlastega ja sul on tihtipeale ka valik, kas tahad lahingusse minna või mitte. Kui aga tahad rohkem materjali enda laeva moodulite ehitamiseks, siis oleks mõistlik võimalikult palju sektoreid avastada ja pea ees võitlusse hüpata.

Seda, kuidas lahingud on lahendatud, ei ole ma varem näinudki. Võitlus toimub reaalajas ja sa saad laeva otseselt juhtida. Valida saab WASD-kontrolliskeemi (liigutad vastavate klaviatuuri nuppudega laeva) ja RTS-kontrolliskeemi vahel (klikid hiirega soovitud kohas, kas siis ründamiseks või liikumiseks).

Mooduleid saad igal hetkel vahetada ja võimalik on ehitada just sellise kujuga laeva, nagu ise tahad.

Kontrolliskeemi valik sõltub eelkõige sellest, millist tüüpi laeva kasutad. Üldiselt näib mulle, et kiiremate laevade puhul on parem otsene kontroll WASD-iga. Sa saad lahingu ka pausile panna, et näiteks erivõimeid kasutada ja sihtida neid täpselt vastaste laeva õige mooduli pihta.

Lahingud lähevad üksluiseks

Kõige olulisem ongi see, kuidas sa enda laeva üles ehitad ning milline on selle relvastus. Variante on siin päris palju, kuid kui oled enam-vähem sama ehitusega laevaga umbes kümme lahingut pidanud, siis muutub kõik üsna sarnaseks.

Seda olukorda leevendab teatud määral asjaolu, et su meeskond sureb vanadusse. Tegelikult sul on ainult kolm olulist tiimiliiget: kapten, insener ja relvaspetsialist.

Sinu meeskond koos nende erioskustega.

Igal meeskonnaliikmel on enda oskused, mis määrab ka selle, milliseid oskusi sa saad lahingus kasutada. Kui oled harjunud sellega, et saad lahingutes enda laeva jooksvalt parandada, kuid äkitselt parandamisoskusega tiimiliige sureb, siis on asjad ikka kehvasti.

Teatud valikuid tehes saad mõneti suurendada šanssi, et su laeval viibivatest inimestest sirgub uus ohvitser või et nende keskmine eluiga pikeneb, kuid kokkuvõttes muudab see vähe. Mõned aastad siia-sinna, lõpuks surevad nad siiski ja sa pead enda strateegia uue vastu välja vahetama.

Vaja oleks veel veidi putitamist

Kõige selle juures tundub, et mäng oleks võinud saada veel ühe kihi poleerimist. Lahingud töötavad hästi (kuigi mõnikord ei saa millegipärast täpselt sihtida soovitud mooduli pihta), kuid natukene rohkem erinevate moodulitega mängimise võimalusi, rohkem juhuslikke sündmusi, mis sind sektorites vastu võtavad (need hakkavad üsna ruttu korduma) oleks juba hea.

Surm tähendab samas vabanenud töökohta ja uusi oskusi.

Lisaks oli mängus esimesel päeval väga palju vigu, mis tähendas korduvaid kokkujooksmisi. Üks salvestusfail läks ka lõplikult katki.

Arendajad on mängu aga regulaarselt uuendanud ja viimasel päeval polegi see kordagi kokku jooksnud.

Arvestades mängu hinda, siis tundub kaup tegelikult õiglane. “Voidship: The Long Journey” ei lähe sellistesse sügavustesse nagu “FTL: Faster Than Light”, see on sellest kergem, aga samas ka monotoonsem. Hoolimata sellest olen ma mängides juba kogenud lahinguid, mis on peaaegu küsitavat hinda väärt.

“Voidship: The Long Journey” on müügil Steamis hinnaga 9,27 eurot.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.