Üritus viidi läbi toonase Eesti Arvutiklubi (EAK) korraldatud skeemiga – lauluväljaku näol leiti suuremat mängijate hulka võimaldav asukoht, vastav riistvara piisavalt suure arvutivõrgu loomiseks, sponsorid jne. Muide, EAK loodi kõigest paar kuud varem, 2000. aasta 17. juulil, kui 7 asutajaliiget lõid igaüks klubi asutamiseks lauale 50 krooni.
Toona sai klubi esimeheks oli Aare Klooster netipseudonüümiga Creature. Aare jäigi pikalt lanpartyde eestvedajaks Eestis ja temast sai ühtlasi kohalike võrgupidude kontseptsiooni looja – iga üritusega pidid kaasas käima lisanduvad kellad ja viled, asi ei saanud piirduda ainult kuiva arvutimängude mängimisega.
Lauluväljakul 2000. aastal toimunud märgilisel võrgupeol selgitati välja Eesti meistrid erinevates arvutimängudes. Suurem osavõtt oli mängudes nagu “Quake 3”, “Red Alert”, “Need for Speed 4” ja “Diablo 2”. Lisaks arvutimängude mängimisele ja võistlustele oli oluline koht ka muudel sotsiaalsetel tegevustel – toimus viktoriin, sai veidi liigutada ja korraldati lõbusaid temaatilisi võistluseid, nagu näiteks kõvaketta heitmine.
Just sellel 20 aasta tagusel võrgupeol toimus teadaolevalt ka Eesti esimene casemod võistlus, kus anti hinnangud osalejate arvutikorpuste kujundustele. Oma koht oli ka puhvetil, kus suurel ekraanil kanti üle olulisemaid võistlusmänge. Tasub märkida, et külalised said ligipääsu oma aja kohta väga kiirele ja stabiilsele internetile – olemas oli 10Mbit/s kiirusega kohaliku võrgu ühendus ja kiire interneti püsiühendus!
Eesti Telefoni ADSL püsiühendused hakkasid laiemalt majapidamistesse levima pigem 2001. aastal. Paljudel oli kodus seega aeglane modemiga üle telefoniliini toimiv internet, mis tähendas liini kõnedeks kinni hoidmist ja minutitasu. Tänapäeval on 10Mbit/s juba väga aeglase koduinterneti allalaadimiskiirus.
Esimesed võrgupeod
Väiksemad arvutimängude ühismängimised hakkasid Eestis toimuma juba alates 90ndate kui arvutid hakkasid ettevõtetes laiemalt levima. Need jäid aga pigem ühekohalise osalejate arvuga kogunemisteks. Tuldi kokku, et koos võrgus mitmikmänge mängida, kuid tegu ei olnud veel spetsiaalselt korraldatud võrgupidudega.Esimesed üritused, mis hakkasid juba võrgupidudega sarnanema said toimuda 90ndate teises pooles kui arvutid olid juba kodudes laiemalt levinud.