Elisa viis selle aasta alguses läbi uuringu, kust ilmnes, et ligi 75% eestlastest on proovinud vähemalt üht voogedastusteenust ning ligi 4/5 striiminguteenuseid proovinutest kasutab mõnd teenust tänaseni regulaarselt. Kõige aktiivsemalt kasutatakse Eesti majapidamistest Netflixi, Elisa Huubi, Jupiteri ning Viaplayd.
Suur osa vastajatest on proovinud ka välismaiseid teenuseid nagu Amazon Prime Video ja Apple TV+, kuid regulaarselt jääb neid kasutama vaid alla kolmandiku proovijatest. Kodumaistele voogedastusplatvormidele me selles loos otsa ei vaata, vaid võtame luubi alla hoopis järgmised neli: Netflix, Disney+, Amazon Prime Video ja Apple TV+.
Neist neljast on teerajajaks olnud Netflix, mis on ilmselt ka esimene platvorm, mis inimestel seoses sõnaga “voogedastus” pähe tuleb. 90ndatel posti teel DVD-sid müüv ja rentiv Netflix tutvustas 2007. aastal video-on-demand striimimisteenust ning juba 2013. aastal tulid nad välja oma esimese originaalsarjaga, milleks oli “Kaardimaja”.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Digi nr 208, august 2022
Kõik selle ajakirja lood