Sisearhitektuuri ja stsenograafiat õppinud Kristina Lõuk on loonud kunstilised lahendused mängufilmidele “Minu näoga onu”, “Luuraja ja luuletaja” jpt. Lisaks kunstnikutööle on Kristina teinud ka kostüümikunstniku tööd filmidele “Supilinna Salaselts”, “Polaarpoiss” ja “O2”.
Uurisime Kristinalt, mis projektid tal edukalt selja taga on, kuidas käis sarjas “Mädaõunad” vaimuhaigla set’ide loomine, mahuka suurfilmi “Omerta” kunstilise juhi töö ning mida uut toob eesolev poolaasta.
Töönarkomaan
Kristina on kunstniku ja kostüümikunstniku tööd teinud üle 10 aasta, mille jooksul on tal vaba aega olnud üsna vähe. “Olen töönarkomaan – ma lihtsalt ei oska põnevatele töödele “ei” öelda. Viimaste aastate jooksul olen siiski arenenud ja endale isegi paar hobi leidnud, näiteks ronimine, ballett ja veespordid,” räägib Kristina.
See suvi on tal möödunud kiirelt ja töiselt, kuid õnneks on jäänud aega ka natuke suve nautida. “Tervise koha pealt on siiani hästi läinud ja õnneks olen koroonast pääsenud. Ka kõik muud viirused on minust eemale hoidnud,” tõdeb Kristina.
Suured projektid
Võrreldes eelnevate aastatega oli möödunud aasta Kristina jaoks tööalaselt üks parimaid. “Kaks suurt ja pikka projekti: “Mädaõunad” ja “Omerta” olid parajalt väljakutsuvad ja põnevad,” täpsustab Kristina. Sarja “Mädaõunad” võtted lükkusid eelmise aasta kevadise karantiini pärast edasi, kuid said ikkagi lõpuks takistusteta tehtud.
“Mõneks hetkeks oli küll väike hirm, et mis saab, aga õnneks saime ikka võttesse minna. Peale “Mädaõunad” võtteid hakkasime kohe “Omerta” filmi ette valmistama,” jagab kunstnik kiire tööelu tagamaid. “Omerta” filmi peakunstnik oli Soomest, aga Eesti poolne kunstiline juht (AD)oli Kristina.
“Tegemist oli väga mahuka projektiga, millel oli üle 70 võttepäeva ja mille võtted lõppesid Eestis eelmise aasta veebruaris. Aprillikuusse jäi veel üks nädal filmimist Helsingis,” räägib Kristina ägedast võimalusest teha suuremahulist põnevusfilmi.
Ainult head emotsioonid
Kunstnike tööpäevad võtteplatsil algavad väga varakult, et teha ära kõik ettevalmistused selleks ajaks, kui näitlejad ja teised meeskonnaliikmed jõuavad. “Mulle endale meeldib veel-veel varem kohal olla, et saaksin segamatult set’id üle vaadata.
Kõik võttepäevad olid tihedad ja eks ikka tekib ütlemisi ja solvumisi, aga need lahendatakse üldjuhul kiiresti ning keegi pikka vimma ei pea,” kirjeldab Kristina elu võtteplatsil. Kunstnik polnud varem režissööri Marja ja Pyykkö ja Pamela Tolaga koostööd teinud ning see tekitas ootusärevuse.
“Alguses oli ikka natuke hirm, et kas meil on üks arusaamine, kas tekib usaldus ja kas keemiad klapivad, aga kõik laabus ilusti,” räägib Kristina. “Kuigi võttepäevad olid rasked ja kunstimeeskond väike, olid kõik väga tragid. Võtetest on mul meeles ainult head emotsioonid, nautisin kogu protsessi”, lisab kunstnik.
Ajatu ajastutruudus
“Mädaõunad” sarja tegevus toimub 70ndatel aastatel ning jälgida tuli mitmeid tähtsaid aspekte. “70ndad on kindlasti minu lemmik ajastu ning nautisin, et mulle anti vabad käed kogu projekti jooksul,“ lisab Kristina. Järgida tuli siiski režissööri ja operaatori nägemust ning kombineerida see kunstniku loovusega.
“Leppisime omavahel kokku, et teeme küll 70ndate sarja, aga proovime jätta ajatut muljet ning ei hakka rõhutama, et tegevus toimus Soomes. Kasutasin set’idel nii Skandinaavia kui ka meile tuttavat nõukogudeaegset mööblit ja rekvisiite – oluline oli, et kõik näeks usutav välja,” kirjeldab kunstnik.
Enamus tegevustikust toimus vaimuhaiglas ning kunstimeeskonna töö oli luua vastavalt ajastule seda kirjeldav interjöör. “See oli tõenäoliselt kõige keerulisem set, kuna kõik toad pidid olema valmis 360 kraadi ning huvitavad vaadata iga külje pealt. Samuti pidi iga tegelase tuba peegeldama seal elava karakteri elu,” räägib kunstnik Kristina.
Tulevikunoodid
Kristina töögraafik on jätkuvalt tihe ning praegu on tal käsil kaks Soome mängufilmi. “Ühel olen ma taaskord tegevkunstnik ja selle eeltöö ning ettevalmistused juba käivad mitmendat kuud. Võttesse lähme juba juuli lõpus,” räägib Kristina.
Teise projekti puhul on Kristinal harukordne võimalus olla ühel filmil nii peakunstnik kui ka kostüümikunstnik. “Sellist võimalust ei juhtu just tihti. Meie intensiivsem ettevalmistus hakkab sellel filmil augustis ja võttesse läheme oktoobris,” ütleb Kristina.
Ajastuseriaali “Mädaõunad” tegevus toimub 1973.aastal Soomes, kus noor aktivistist naine (Satu Tuuli Karhu) satub üksikule saarele vaimuhaiglasse, kus “ravitakse” naisi väga kahtlaste meetoditega. Lähemal uurimisel rullub lahti saladusi täis lugu. Sarja kõrvalosades näeme Ester Kuntut, Tiina Mälbergi, Anne Lemmingut, Gert Raudsepa jpt Eesti näitlejaid. Seriaali kaheksaosaline esimene hooaeg on saadaval vaatamiseks eksklusiivselt Elisa Huubis.
See on Elisa poolt kureeritud ja toimetatud blogi, mis tutvustab firma põnevamaid sündmusi, persoone ja tehnoloogiaid.