Elisa blogi

Virtuaalne suursündmus Eestis: dopingu pressikonverents tõstis interneti tarbimist 8% võrra

Anti Saarepuu ja Karel Tammjärv ajaloolisel pressikonverentsil. Foto: kuvatõmmis

Pressikonverents, milles suusataja Karel Tammjärv tunnistas, et kasutas koos Andreas Veerpaluga veredopingut, oli vaatajate seas nii populaarne, et selle ajal kasutati interneti normist tervelt 8% võrra rohkem, selgub Elisa statistikast.

Nii mastaapset hüpet interneti kasutatavuses ei suutnud esile manada presidendi kõne ega ka valimiste ajal eetris olnud populaarseimad saated.

Dopingu pressikonverentsile kaasaelajate internetilembust aitab selgitada asjaolu, et seda oligi võimalik ainult interneti vahendusel vaadata.

“Näeme üha enam, et inimesed on mobiilse interneti vahendusel maailmas toimuvaga kursis,” selgitab Elisa mobiilse andmeside ja lisateenuste osakonna juht Tarvo Jammer. “Hüppe mobiilse interneti kasutuses põhjustas see, et Tammjärve ja Saarepuu pressikonverentsi sai vaadata vaid Delfi TV vahendusel ning ilmselt vaatas suur hulk inimesi seda nutiseadmest.”

“Päevakajalised sündmused nagu presidendi vastuvõtt või valimised ei ole tänapäeval enam igapäevasest kasutusest suuresti eristatavad, sest neid vaadatakse enamasti televisioonist,” jätkab ta.

Kanal 2 tegi küll konverentsilt ka kiire otselülituse, kuid kuna see toimus päevasel ajal ja lühikese etteteatamisajaga, siis reitinguid see sündmus suuresti ei mõjutanud.

Selliseid hüppeid kasutuses on olnud ka varem – näiteks suureneb mobiilse interneti kasutamine alati aastavahetuse ööl, sest üha enam uusaastasoove edastatakse sotsiaalmeedia kaudu.

Sotsiaalmeedia äpi Snapchati kasutus tõusis sel aastavahetusel näiteks tavapärasest kümme korda kõrgemaks. Kolm aastat tagasi, kui maailma tabas “Pokémon Go” mängu hullus, mängis seda Elisa kliendibaasi analüüsi järgi 35 000 Elisa klienti, kes kõik kasutasid ära suures mahus mobiilset internetti.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.