Pikk lugu

Eesti mängustuudio kuulsast koostööpartnerist: Ei ole ülikondades bosse, kes ainult raha nõuavad

"Aeon Must Die!" on pilkupüüdva visuaaliga märul, milles mängija valikud mõjutavad loo kulgu. Foto: Limestone Games

Eesti mängustuudio Limestone Gamesi Tallinna vanalinnas asuvas kontoris töötavad 14 inimest usinalt märuli “Aeon Must Die!” kallal. “See kõik on väga indie,” kostab peaaegu vabandaval toonil projektijuht Mihkel Haav mulle stuudio kitsaid ruume näidates. Kuid Limestone Gamesi ootavad ees suured muutused.

Nädalapäevad tagasi anti teada, et mängu “Aeon Must Die!” hakkab levitama kuulus Prantsuse firma Focus Home Interactive, mis on aidanud massidesse jõuda tuntud teostel nagu “Vampyr”, “Divinity: Original Sin” ja ka “Farming Simualtori” seeria mängudel. Lisaks sellele plaanitakse peagi kolida ka suurematesse ruumidesse. Muutusi kui palju!

Uus kontor on mõistagi tore, aga mind huvitab, kuidas õnnestus ühel väikesel Eesti mängustuudiol partneriks saada kuulus ja tuntud mängude levitaja. Mis on Limestone’i edu valem ja mida nad teisiti teevad?

Suur partner pakkus ennast ise välja

Tuleb välja, et Eesti mänguarendajad ei pidanud pikalt kuulsa levitaja sabas sörkima, et nende tähelepanu püüda. Esimese sammu koostöö suunas astus hoopis Focus Home Interactive ise.

“Me käisime ennast näitamas Euroopas mitmetel mänguüritustel ja Focus võttis meiega ise ühendust,” meenutab Haav. “Focus meeldis meile väga, kuna nad said kohe aru, millist mängu me soovime teha.”

Tuntud Prantsuse levitaja ei olnud aga ainus peig, kes eestlastele kosja tuli. Huvilisi oli veel ja üldse mitte vähe. Kuigi Haav ei soovi nimesid nimetada, siis avaldab ta, et “Aeon Must Die!” vastu tundis huvi kümmekond erinevat levitajat.

Limestone’i valik langes aga just Focusele. “Paljud tulid ja ütlesid, et mäng näeb ilus välja, kas me tohime teie levitajad olla,” selgitab Haav.

“Focus küsis meie mängu kohta just õigeid küsimusi. Kuidas see töötab oma žanris ja kindlatest vaatepunktidest? Nemad said kõige rohkem aru, mida me üritame saavutada.”

Valikud mängivad “Aeonis” olulist rolli.Foto: Limestone Games

“Kui me Focusega rääkisime, siis esimene küsimus ei olnud raha kohta, vaid hoopis what is the amount of active frames on your parry (kui palju on blokeerimise ajal ekraanil aktiivseid kaadreid), selgitab Aleksei Nehoroskin, üks Limestone’i asutajatest ja mängu disainer. “Ja siis ma mõtlesin, et okei, nad teavad, millest nad räägivad.”

Mihkel kiidab Aleksei sõnad noogutustega heaks. Focuse juhtkonna austus ja armastus videomängude vastu oli suur osa sellest, miks just nendega otsustati koos töötama hakata. “Ei ole mingeid ülikondades ülemusi, kes tulevad ja küsivad, et kui palju see mäng raha teenib,” räägib Haav. Just see suhtumine köitis eestlasi kõige enam.

“On tore, et Focuse bossid mängivad ka selliseid mänge nagu meie,” lisab Aleksei. “Kui me kokku saame, siis me räägime sellest, kuidas “Sekiros” mingit bossi maha saada.”

Prantslased ennast mängu arendamisse ei sega

Partnerlus Focusega on kaasa toonud ka mõningaid muudatusi. Mihkel mainib, et kõigest ei saa enam avalikult rääkida ja internetti ei tohi enam suvalisel ajal pilte ja videoid üles panna. See on nüüd Focus Media pärusmaa. 

Aleksei ja Mihkliga vesteldes saab tõepoolest selgeks, et teatud teemade arutamine jääb Focusega sõlmitud koostöölepingu taha kinni. Ma ei saa isegi ligikaudselt teada, kui palju”Aeon” arendajatele maksma läheb. Mulle ei öelda ka, milliste vahenditega Focus Home täpsemalt Limestone’i toetab.

“Ole vait ja lase mul tööd teha!”Foto: Limestone Games

“Focus toeab meid levitajana,” kostab Haav kui rahade kohta uurin. “Neil on selles vallas suur kogemus ja nad teavad, kuidas sellist mängu turul esitleda ja inimestel selle vastu huvi tekitada. Neil on kogemust ja ressursse.” No okei, selge.

See-eest saan teada, et mängu arendusprotsessi Focus ennast segada ei plaani. “Loominguline kontroll on 100% täielikult meie käes,” kinnitab Aleksei. “Nemad ainult turundavad. Hea on see, et tagasisidet on nüüd rohkem, kuna Focuse inimesed ka mängivad meie mängu pidevalt.”

Eestlaste saavutusi peeti uskumatuks

Kokkusaamisi eestlaste ja prantslaste vahel on olnud juba mitmeid. Eelmisel nädalal käis Aleksei koos kahe teise Limestone’i juhiga Prantsumaal, kus tehti avalikuks, et Focus on “Aeon Must Die!” enda hõlma alla võtnud. Kuid eestlaste uued koostööpartnerid on juba jõudnud ka Tallinna külastada.

“Umbes kolme nädala eest käisid nad meil külas,” meenutab Haav. “Käidi ikka vaatamas, et kas me tõesti eksisteerime ja ei ürita kellelegi põrsast kotis müüa.”

Tundub, et koostöö algfaasis oli see reaalne probleem, mille peale Focuses mõeldi. Prantslaste skepsise alged ei olnud tegelikult üldse pahatahtlikud, vastupidi: leiti, et “Aeon Must Die!” näeb nii hea välja, et on raske ette kujutada, et mäng on arendatud niivõrd väikese tiimi poolt ja ainult ühe stuudio sees. Taheti näha, et kas see väike Eesti mängustuudio ikka päriselt ka eksisteerib.

Rabava visuaalse esmamulje loomisega “Aeon” hätta ei jää.Foto: Limestone Games

“Alguses oli Focuse jaoks üllatav, et “Aeon” on arendatud vaid Limestone’i siseselt, kuna mäng näeb lihtsalt nii hea välja,” meenutab Aleksei. “Arvati, et on uskumatu, et selle on arendanud vaid üks väike indie-meeskond.”

“Nad vaatasid treilerit ja küsisid, kuidas mäng välja näeb,” jätkab Aleksei. “Saatsin neile mängu ja nad olid nagu oo, mäng näeb välja täpselt samasugune nagu treileris! See oli ka neile natukene uskumatu.”

Kõige tähtsam küsimus: millal mäng ilmub?

Aasta alguses panin ma kokku nimekirja 5 Eestis loodavast videomängust, mida tõenäoliselt juba sel aastal mängida saab. Minu nimistus oli kohal ka “Aeon Must Die!”. Küsin Mihklilt ja Alekseilt, kas ma olen lugejatele valetanud? Millal mäng ilmub?

Täpset kuupäeva mulle ei avaldata, kuid saan teada, luiskaja olen ma küll. “Sellel aastal mäng ei ilmu,” kinnitab Aleksei. “Aga varsti saab teada,” jätkab ta väsinult. “Varsti!”

“Aeon Must Die!” ilmumisdaatumiga ma Limestone’i stuudiost minema ei jaluta, küll aga annab Mihkel mulle kaasa hüva nõu, kuidas ka teised arendajad võivad edukamalt levitajatele silma jääda.

“Näita ennast ja käi üritustel ning pane varakult kokku mingi visioon,” õpetab Haav.  “Ideeinimesi on igal pool, kes räägivad sulle, millist mängu nad tahavad teha. Aga otsitakse ikka ideed, mida saab juba ellu viia. Koos peab olema meeskond ja midagi, mida näidata.”

“Aeon Must Die!” on külgvaates märulimäng, mille lugu ja sündmused mugandavad ennast vastavalt mängija valikutele. Mängija kontrollib korraga nii kangelast kui ka kurjamit ning tema tegudest oleneb, kes suurema kontrolli saavutab. Seetõttu on teosel mitu erinevat lõppu, kuhu võib jõuda varieeruvatel viisidel.

“Aeon Must Die!” ilmub arvutile ning PlayStation 4, Xbox One’i ja Nintendo Switchi mängukonsoolidele. Rohkem infot leiad mängu kodulehelt.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.