Suur lugu

Maailma ühes olulisemas mängustuudios töötav eestlane: “Kindlasti mängin enda tehtud mängu kui see välja tuleb.”

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Rainu looming on vahel kaunim kui reaalsus.Foto: Rain Priski Facebooki konto kuvatõmmis

Rain Prisk on eestlastele tõenäoliselt pigem tundmatu nimi, kuid videomängumaastikul teeb ta suuri tegusid. Ta töötab Ubisoftis, ühes maailma suurimas mängustuudios, mille hõlma alt pärinevad muuseas hiiglaslikud “Assassin’s Creedi” ja “Far Cry” seeriad.

Ubisoft on mammutlik firma ja ulatub tänapäeval juba igasse maailma nurka. Alates 2017. aastast on Rainu kodustuudio Ühendkuningriigis Newcastle upon Tyne’is asuv Ubisoft Reflections. Seal tehti valmis näiteks eelmisel aastal ilmunud “Far Cry 5” ja hetkel lõpetatakse aasta ühe suurima mängu, “The Division 2” arendust.

Tuunib autosid, aga visuaalselt

Tundub siiski, et vähemalt nende mängude loomisele Rain kaasa ei aita. “Kahjuks hetkel ei saa ma öelda mängu nime, mille kallal töötan,” selgitab ta Diktorile. “Pean ootama aega, kuni see avalikult välja kuulutatakse.”

Igal mänguarendustiimi liikmel on oma spetsiifiline roll ja nii ka Rainul. Tema ametinimetus on junior vehicle concept artist, mis tähendab, et tema disainida on Ubisofti mängude erinevad sõidukid.

Rain, muide, on oma töös väga hea. Sellest annab aimu tema YouTube’i kanal, kuhu üles laetud videod demonstreerivad tema sõidukite visuaalse tuunimise protsessi. Näiteks selles kiirendatud 6-minutilises videos antakse tunniga värske hingamine Toyota Suprale.

Nädalas 100 tundi töötada ei kästa

Hetkel töötab Rain oma esimese mänguprojekti kallal ja tunnistab, et tahaks juba näha küll, kuidas tema loodud masinad virtuaalmaailmas ringi vuravad. “Kindlasti mängin (enda arendatavat mängu. toim) kui see välja tuleb. Hea tunne on mängus näha enda loomingut.”

Elu suurtes mängustuudiotes võib olla intensiivne. Viiamastel aastatel on mängutööstuses  korduvalt räägitud ülipikkadest tööpäevadest ja halastamatust töötempost, et mänge tähtajaks valmis saada.

Rain millegi sellisega isiklikult õnneks kokku puutunud ei ole. “Õudusjutte crunchi (intensiivsete tööperioodide. toim) ja 100-tunniste nädalate kohta olen kuulnud ja lugenud, kuid meie stuudios õnneks sellist asja ei kohta,” tunnistab ta. Vastupidi, Rainu kirjeldused maalivad pildi rahulikust ja sõbralikust töökeskkonnast.

“Iga päev tööl algab tassi teega ja töökaaslastega jutustades. Edasi istun oma laua taha ja loen meilid üle,” kirjeldab Rain oma tavapärast tööpäeva. “Oma päevad veedan üldiselt Photoshopis kritseldades ja disainides sõidukeid, mida mängus kasutatakse. Vahepeal tuleb ka logosid ning värvilahendusi kujundada.”

Aston Martin Vulcan uljalt kurvi võtmas.Foto: Rain Priski Facebooki konto kuvatõmmis

Käib töö ja hobi koos!

Oma tööd Rain naudib ja on õnnelik, et ta saab igapäevaselt oma hobiga tegeledes endale elatist teenida. “Olen igasugusest disainist alati huvitatud olnud. Erilisel kohal on olnud minu jaoks just autode disain,” räägib Rain. “Juba pikki aastaid on suur osa mu vabast ajast läinud hobi korras disaini kallal töötamisele. Võimalusest sellega leiba teenida on alati üks unistusi olnud.”

Mängutööstuses on Rain tõepoolest töötanud alles üsna lühikest aega, kuid disainerina on tal käidud juba pikk tee. “Olen teinud tellimustöid, üldiselt disaininud autodele body kite (keresid, toim.). Hobina olen Photoshopis autode kallal toimetanud tänaseks juba 14 aastat, alustasin kui olin 13-aastane,” meenutab ta.

“Tõenäoliselt jään sellega tegelema nii kaua, kuni hing sees,” tunnistab Rain. “Huvi selle vadkonna vastu kasvab iga päevaga.”

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.